zaterdag 28 april - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu zaterdag 28 april - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

zaterdag 28 april

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

28 April 2007 | Australië, Sydney

Hoi
Daar zijn we weer.
Gisteravond na het interne(r)t cafe, het was al laat 23.30 uur nog een poosje zitten lezen, het regende een beetje (doet het al een paar dagen) zijn we naar bed gegaan. Er liggen nu meer mensen op onze kamer een paar uit Zweden, een jongen die stoicijns niets zegt, een iranier(denk ik) een chinese vrouw en iemand met donkere krullen. Die heb ik alleen nog slapend gezien.
Dus volle bak. Ik zal wel blij zijn om in ons eigen bed te liggen over een paar dagen. Hoewel het ons niet tegenviel dit Hostel.

Vanmorgen laat opgestaan voor ons doen. 9.45 uur dus nog snel even ontbijten en dan lekker douchen. Die zijn hier perfect. Lekker heet,en schoon.
We zijn gaan shoppen moesten nog foto,s op een cd laten zetten. (Zien erg veel mensen met een laptop dat is toch wel erg gemakkelijk. Als je acces hebt op je hotel, doe je alles zelf emailen branden etc.) Een opsteker voor een volgend keer.
Want dit is wel erg leuk.(de kleine ongemakken voor lief nemend).
Leuke dingen wezen kopen, nog een keer chinatown in. Ik heb toch heel veel met Aziaten en hun eten, en cultuur.
Kwamen al shoppend erachter dat Chinatown grenst aan Darling Harbour.
We hebben dus een omweg gemaakt toen we daar naar toe gingen.( met een bus nog wel)
Er is vandaag een indonesische markt, een soort pasar malam. Weer in de roos voor ons,zou er sate met pindasaus zijn. Ja de sate zat wel goed maar de pindasaus niet. Ook niet erg, toch wel heel lekker gegeten. Ton Graven jij zou hier ook genieten denk ik. Jij bent ook culinair geinteresseerd. Van Johan Hamelink weet ik het al jaren. van hem heb ik gehoord hoe lekker je bij de Locals kunt eten.
kwamen ook nog een leuke groep tegen met geweldige muziek Futuristisch met een didgeridoo. Niet om uit te leggen maar wel om aan te horen. Voor de liefhebbers kunnen we hen(2 stuks)branden,want we hebben 2 cd, s van hen gekocht. We genieten nog even heel erg veel, en gaan nog even naar Darling Harbour. Toch wel een heel leuk plekje voor ons. halen nog een take away coffee bij Star bucks. Alle soorten coffee. Eten en drinken is voor ons niet duur. Omgerekend kun je voor tussen de 5,45 en 10 euro uitstekend eten.
Voor de euroklanten dus niet duur.
Praten nog na over gisteren en over de city tower. Vanuit Darling Harbour ziet hij er erg hoog uit. Durfde gelukkig gister naar boven. Maar werd duizelig van de hoogtevrees en vluchte de shop in. gelukkig vond ik daar een rood petje met een kangaroe. Vond dat ik dat wel verdiend had. Meteen opgezet. Betty had niet in de gaten dat ik een ander petje ophad, (grappig)
Vandaag alle kaarten geschreven, was er nog niet van gekomen.
Net lekker gegeten bij een bistro caffee om de hoek voor 7 dollar een steak van 280 gram.Echt een hele hap.
We heben eigenlijk erg weinig vlees gegeten, veel vegetarisch. Hoewel ik daar thuis niet zo voor kies. Toch wel lekker geweest.
Morgen gaan we naar Tante Joke waar mijn schoonmoeder logeert, daar drinken we dan koffie en worden door Hemmie opgehaald. Hemmmie gaat voor ons koken(ik schrijf wel culinaire verhalen nu merk ik, maar waar het hart vol van is loopt de mond van over)Hemmie exporteert dingen die je bij oil en vinegar vindt. Hij moet een erg goede kok zijn.
Misschien zien we Mary Jeane en Allize nog even.We zien wel.
vanavond nog lekker aan de wijn en Ik lees vanavond mijn Ludlum nog wel uit denk ik. Betty heeft al een boek uit.

Na de corectie zegt Betty tegen mij dat zij al 3 boeken uit heeft.( Betty controleert mijn spelling nog altijd even na het schrijven)(Ik die van haar ook).



Ton Graven
Er is hier erg lekker bier ik drink graag
Coopers ale dat houd het midden tussen tripple en grolsch. maar dan niet bitter.

Elisabeth
Inderdaad Koninginnedag gaat onze neus voorbij, ik hoop dat jij en Mario nog iets van jullie gading kunnen vinden op Goffert.

  • 28 April 2007 - 09:50

    RJ&Jo:

    Wat een speciale reis hebben jullie gemaakt! Daar kunnen jullie nog wel even op teren!! Geniet nog van de laatste dagen!

  • 28 April 2007 - 11:21

    Rien En Annemiek:

    we hebben alles trouw gevolgd, het moet fantastisch land zijn we zijn benieuwd naar de vehalen en foto's Een hele goede vlucht tereug, we zien jullie 5 mei wel
    rien en annemiek

  • 28 April 2007 - 11:44

    Marijke Roeven:

    Hallo vakantiegangers,
    Jullie hebben je tijd daar wel heel nuttig besteed. Wat hebben jullie veel gezien zeg, als je de foto's bekijkt heb je eerder het idee dat je in China bent.
    Ben benieuwd naar de verhalen als jullie weer op Neerlands bodem staan.
    Groetjes van alle mensen van de VO en gauw tot ziens.
    Groetjes Marijke

  • 28 April 2007 - 18:37

    Joke VL:

    Hee Willem,leuk om te lezen dat je dit soort reizen vaker wilt maken. Goed plan.
    Nog even genieten en dan weer naar heerlijk Holland.
    liefs Joke

  • 28 April 2007 - 19:11

    Anja En Hans:

    Hoi Betty en Willem,
    Lijkt ons een geweldige ervaring om je boorteplaats- en streek te zien. Jullie maken veel mee en zien een hoop. Willem die pet staat je ook goed hoor, alleen kunnen we nieuwe kapsel niet zien.
    Een goede thuisreis en tot in Beuningen.

    Groetjes Anja en Hans

  • 28 April 2007 - 20:39

    Mieke:



    Ik heb het gevoel dat ik een stukje ben meegeweest.
    GEWELDIG,wat een ervaring.
    Knuffel: Mieke.

  • 29 April 2007 - 08:38

    Tineke Piet:

    Goede reis en WELKOM THUIS1111

  • 29 April 2007 - 09:54

    Kitty Van Haren:

    Jammer dat de reis er bijna opzet voor jullie!!! Wat een tof stel, met Moeders en goede verslaggevers!!!!!!!!! Wat zullen de AUSSI'S blij zijn met die regen, toch? Mam, dank-je-wel voor de mooie kaart! Ook dat wordt bijgehouden.......... en snel 25 april werd die bezorgd. Hééééllllllll veel groetjes van Kitty-Rien en een goede terugreis......... wij volgen het allemaal.....dank-jullie-wel!

  • 29 April 2007 - 09:54

    Ivo:

    nou nou ziet er weer mooi uit en lekker eten dus overal.. lekker hooor, en erg belangrijk uhuhuuh... proost en de groeten ivo

  • 29 April 2007 - 10:05

    Kitty Van Haren:

    Ik had vaker een ractie gegeven, maar die heb ik niet geactiveerd door NIET op: plaats reactie, te klikken (dom hè)
    groet kitty-rien.SORRY

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Betty en Willem

Nadat ik 50 jaar geleden in Hay ( Australie) ben geboren, ga ik samen met mijn man Willem en mijn moeder Joke terug om te kijken en te voelen waar ik geboren ben. Wie zin heeft om ons avontuur mee te beleven kan aanklikken op de site. Ik hoop dat wij een fijne tijd krijgen met veel mooie momenten en fijne en nieuwe mensen om ons heen. Kortom een reis om niet meer te vergeten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 24856

Voorgaande reizen:

08 April 2007 - 01 Mei 2007

Mijn eerste reis

11 April 2018 - 30 November -0001

Na 11 jaar weer terug naar Australie

Landen bezocht: