do 26 en vrijdag 27 april Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu do 26 en vrijdag 27 april Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

do 26 en vrijdag 27 april Sydney

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

27 April 2007 | Australië, Sydney

Na heel intensieve dagen vol emotie en mooie dingen zijn we weer in Sydney.
Vandaag hebben we een lui en relax dag gehouden. We hebben leuke dingetjes gekocht en zijn beiden naar de kapper geweest, ook een ervaring rijker, maar zien er prima uit vinden wijzelf. Daarna is Betty in de city tower geweest terwijl Willem een boek heeft zitten lezen, toch iets te hoog voor Willem.
Ik vond het prachtig, zo ver als je kon kijken, en rond 15.30 werd het al wat schemerig en begon de lucht al iets te kleuren, geweldig!!!!
De baaien zagen er ook zo prachtig uit.
Daarna zijn we naar de Botanic garden gelopen, waar het al wat donker begon te worden en er wel duizenden! vleermuizen in de bomen hingen die wat wakker begonnen te worden, dat zal ik nooit meer vergeten!Daarna lekker noedels gekookt en ja hoor weer op pad naar het ons bekende internet cafe.
Na ons bezoek aan het internet cafe weer lekker ons bekende kopje thee genomen, en heel veel samen zitten napraten over onze dagen en belefenissen in Hay en hoe het voelde, toch wel erg indrukwekkend allemaal.
Morgen weer een dag

lieve groetjes Willem en Betty

ps. Wilma en Rokus heel fijne vakantie toegewenst in Dubay!

Annet van t G: in Paddy's market vond ik ineens het gedicht van ons pap dat jij had gevonden op een schilderij, wel heel speciaal om dat hier in Sydney tegen te komen,

Vrijdag 27 april

Ja hoor weer een speciale dag .
We zouden samen met ons mam en tante Joke naar Watsons Bay gaan, maar toen we om 10 uur bij de ferries waren kwam alleen ons mam aan, toch te veel voor tante Joke.
Wij met de Ferrie naar Watsons Bay waar we naar Cove street nr. 3 gingen kijken waar ons pap en mam samen met Wilma bij Mrs. Ott hebben gewoond, in een knus nog bestaand huis. Mam was vandaag gestruikeld over een putdeksel, had haar elleboog geschaafd, een wat stramme heup, maar gelukkig niets gebroken of zo, dus het viel gelukkig mee..We liepen naar boven naar head point waar ook 2 vuurtorens staan en waar we een prachtig uitzicht hadden over de baai en waar Willem zelfs een pinquin ontdekte welke daar gewoon naast een meeuw op een rots stond, waar blauw, groen water over de rotsen sloeg met veel kracht.
Daarna liepen we naar de Gap waar ons pap en mam vroeger vlakbij woonden, ja ze verkasten nog wel eens.We zijn in het kerkje geweest waar Wilma gedoopt is, een mooi klein kerkje dat er nog erg gaaf uit zag.
Toen we daar rondgelopen haden lekker een fish and chips gegeten vlakbij de ferrie van Watsons Bay.
We gingen verder met de bus naar Vaucluse waar waar ons oude huis nog stond, mooi verbouwd, Dalley avenue nr. 4. De fam. Shagrin woonde daar vroeger, en mijn ouders woonden daar tijdelijk ook in, in het koets huis.
Daarna ging het verder met de bus naar Rose Bay waar ons pap vroeger werkte en waar ze altijd naar de kerk gingen, nu was er net een bruilofts mis aan de gang.
Daarna gingen we op zoek naar de ferrie die ons naar de city zou brengen en na een flinke wandeling konden we eindelijk uitrusten aan boord en genieten van het mooie uitzicht op de boot en van de baai.
Nadat we eerst in de Botanic garden ons mam hadden gewezen op de vele vleermuizen gingen we door naar de Tower waar we alle drie in zouden gaan, ja Willem wilde het toch ook proberen, en het werd al gauw donker, dus ook hij heeft er van genoten, ondanks het enge gevoel en toen het even erg eng werd is hij even de shop ingegaan en ja hoor kwam daar met een rode cap uit waar een heuse kangaroe op staat, dus hij heeft weer een goede cap terug, na zijn avontuur met Roger.Ons mam vond het geweldig en kon er geen genoeg van krijgen. We waren wel helemaal moe en zijn met de trein naar Central station gegaan waar we ons mam om 19.30 weer op de bus naar Dee Why hebben gezet.Daarna naar het airport gegaan om te kijken of de vliucht gewoon doorgaat op maandag, het stond in de papieren dus hebben we willen kijken, maar om het vliegveld via de trein binnen te komen kostte 25 dollar, dus hebben het net op internet opgezocht en ja hoor we vertrekken gewoon maandag middag om15.40 met vlucht sq 222 met een 747-400. naar Singapore waar we om 21.55 aankomen
daarna vertrekken we verder met een sq324 met een 777-400 naar Amsterdam waar we op 1 mei om 7.00 uur in de morgen plaatselijke tijd weer aankomen, zulllen dus wel goed gaar zijn.

We hebben daarna een lekkere steak gegeten met een flinke pils erbij en nu nog even hier internetten, zo meteen weer aan de thee.
Groetjes en tot de volgende keer!
Willem en Betty

• 27 April 2007 - 13:40

Esther En Bart:

Wat zien jullie een mooie dingen zeg! Fantastisch!
    Geniet er nog even van en weer tot snel!

Veel liesf van Bart en Esther

• 27 April 2007 - 13:56

Elisabeth:

Hallo Betty en Willem
    Jullie genieten erg veel, maar ik geniet van jullie verhalen. Maandag komen we elkaar dus niet tegen op de Goffert.
    Zitten jullie in het vliegtuig terug.
    Mario en ik wensen jullie een goede vlucht en behouden aankomst
    Lieve groetjes
    Elisabeth

• 27 April 2007 - 14:39

Cora:

wauw, wat een mooie verhalen en foto's!!ik kijk elke dag wel even. ik wil jullie een goede terugreis wensen en zie jou, willem, volgende week. groetjes cora

• 27 April 2007 - 15:10

Saskia:

Gaat het al weer beter met je Moeder? Sneu dat ze gevallen was.Ze doet het toch maar allemaal op haar leeftijd ook fijn dat het kan doordat jullie mee zijn. Maar nog steeds enkele dagen te gaan en nog meer indrukken op te doen. Voor over een paar dagen een goede veilige reis terug naar dit tropisch landje. Groetjes Saskia

• 27 April 2007 - 17:56

Joke VL:

Ha luitjes, ja jullie man en vader blijft een plekje houden in je leven, steeds kom je daar weer iets tegen waardoor hij er weer bij is. Zo herkenbaar allemaal.
    Ik verwacht nog wel een berichtje voordat jullie weer terugkomen, dus tot gauw. En Willem, fijn dat je weer een rood petje hebt, dat staat je nl. super!!! die kangoeroe met jouw petje zou ik wel eens tegen willen komen!!! (Naar australië zou ik ook wel eens willen gaan) Liefs Joke

• 27 April 2007 - 19:12

Wilma:

wat mooi het verslag over Hay. Het is toch wel heel bijzonder dat je - zo ver van hier, aan de andere kant van de wereld - je geboortehuis nog kunt zien. Wat fijn dat iedereen zo aardig is voor jullie. en dan in Watsons Bay. Ik was daar vijf jaar geleden met Tante Joke. Heb ook Fish and Ships gegeten, misschien wel in hetzelfde tentje. Beleef het weer helemaal mee. Wat akelig dat mam gevallen is. Was ze toen alleen, of waren jullie daar bij? Mam belde gisteravond laat naar ons. Was wel fijn, had me al voorgenomen om vanmorgen vroeg te bellen. Zal morgen nog een keer naar Tante Joke bellen. De laatste keer voor jullie vertrek terug naar Nederland. Geniet nog lekker deze dagen in Sydney.
    Liefs van Wilma

• 27 April 2007 - 20:51

Ton Graven:

Lekker genieten. Je leeft nooit lang genoeg om te genieten. Dus nu doen.
    Het land is naar jullie verwoording schitterend.
    Betty toch nog even contact gehad met je vader. Fijn! Nauw weet je ook waar je roots hebben gezeten.
    Bye the way: Wat is Holland dan bekrompen he, als je zo door zo'n land trekt. Heb ik ook ervaren in Florida.
    Als je terug komt denk je toch anders over Nederland. Willem nog steeds aan de thee??? Ha ha!
    Zijn daar nog eigen drankjes die je nog nooit gezien of van gehoort hebt? Of is het alleen maar guinish beer zionder schuim?

Oh als jullie terug zijn, moet je nu nog niet aan denken, vindt ik het leuk om alle foto's maar zeker jullie verhalen aan te horen. Fantastisch! Geniet er nog van zolang je daar nog bent.

Groetjes Ton

• 27 April 2007 - 21:30

Karel En Trudie:

Wat kan iemand in korte tijd veel meemaken. Het is maar goed dat jullie af en toe een dagje rust nemen om al die indrukken al een beetje te verwerken. Heel bijzonder dat je moeder je nog zoveel van je geboortestreek kan laten zien. Je zult straks thuis nog wel een tijdje nodig hebben om alles een plaatsje te geven, en daarom is het super dat jullie dit samen hebben kunnen doen. Wij genieten van jullie verhalen en foto's. Genieten jullie nog van de laatste dagen en een goede reis terug.

• 29 April 2007 - 08:26

Kellen Hölscher:

Lieve Betty,
    Heb jij koala beren gezien en kangaroes?
    Dit vind ik lieve dieren.
    Willem,
    Ik vind het fijn dat jij volgende week weer terug komt.
    Ik ga met mamma naar jullie toe op 5 mei.
    Mijn papa kan niet mee komen.
    Veel groetjes en een kus!

Kellen.