vlucht van Singapore naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu vlucht van Singapore naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

vlucht van Singapore naar Sydney

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

12 April 2007 | Australië, Sydney

Hoi allemaal
vandaag om 6.30 bracht een vriendelijke taximevrouw ons naar Changi airport. Daar aangekomen konden we eerst onze koffers en rugzakken ophalen bij left bagage welke we daar heel verstandig achtergelaten hadden zodat we niet zoveel hoefden te sjouwen naar het hotel.
We gingen netjes op tijd inchecken bij de balie van Singapore airlines en ja hoor het was mis , we moesten een visum hebben om door te mogen naar Australie.
We hadden het een paar keer gevraagd op het reis bureau en aan anderen. Niet nodig zei men. Toch wel dus, balen, maar gelukkig waren we mooi op tijd om bij de ticketservice een elektronisch visum aan te vragen, wat binnen enkele minuten geregeld kon worden. Het was ook zo geregeld, maar je raakt toch wat van slag, en het kostte toch weer 150 sing dollar maar ja.
Daarna gauw tijd om iets te eten. Wat sushi en lekkere tonijn sandwiches en mam e croissant, bovendien een mooi uitzicht op vliegtuigen van singapore airlines.Om 8.30 gingen we naar de gate omte boarden, en ja hoor ook dit ging niet vanzelf. We hadden op Schiphol duty free drank gekocht voor tante Joke, en voor Willem lekker absinth voor in Australie, goed laten verzegelen en meegenomen. Nu bleek omdat we een stopover van 2 nachten hadden gehad dat we de drank niet meer mee mochten nemen ( zonde he).We hadden een goede vlucht en vooral na ongeveer 4 uren vliegen veel gezien van de rode aarde van de outback , in de buurt van waar ik geboren ben.
We kwamen mooi op tijd aan en toen we ons paspoort moesten laten zien, werd ik eruit gepikt( Betty) en moest apart wachten, terwijl de spanning voelbaar werd.
Even later mochten we verder. Bij de douane moesten de tassen en koffers door de scan.
En we moesten daar een vragen formulier inleveren.
Toen werd ik ( Betty) er weer uitgepikt . Ze hadden gezien dat er 3 appels in de tas zaten en dat mocht je dus echt niet meenemen naar Australie. Die mevrouw was erg boos en dreigde met flinke boete van 220 a dollar per appel, dus je kunt nagaan dat ik niet blij was.
Toen mocht ik toch gelukkig met een fikse waarschuwing doorlopen, maar je bent toch helemaal van slag, dat snap je.
Maar gelukkig stonden in Australie bij de arrivals al bekenden te wachten, ja hoor Herman en Debby kwamen ons mam ophalen, en ineens was daar ook Jeroen Stein, wat een verassing . Mam ging lekker naar Joke Claassens en Jeroen liet ons alvast mooie stukken van Sydney zien.We gaan nog vele dingen bekijken, en morgen meer .

• 12 April 2007 - 10:21

Gerda En Henny:

Hoi Betty en Wil. Fantastisch dat jullie nu in Australie zijn en ondanks de tegenslagen op de vliegvelden Maar Willem, om zulke grote hoeveelheden 'absinth' over de grens te smokkelen da gag ech nie hoar!!
    Geniet van alle mooie dingen die je de komende dagen zult mee maken. We volgen jullie mee via deze site.

groetjes en enjoye your stay

• 12 April 2007 - 12:06

Gonnie:

Hoi Hoi Smokkelaars, hahaha

Wat fijn dat alles dan toch nog goed verloopt, je moet het ook allemaal maar weten he sjeetje
    Heel leuk om jullie zo te volgen, geniet er maar goed van

Tot de volgende keer

Groetjes vanuit een zonnig Nederland
    jajaja het word 25 graden in het weekend

ps 21 arpril gaat het gebeuren, mogen René en ik de luchtballon in (bibber)

Nou doeiiiii Groetekûssss ,Gonnie

• 12 April 2007 - 14:42

MarcelH:

Ja! Ik zag laatst op TV hoe ze twee oude mensjes flink bekeurden omdat ze twee bananen bij zich hadden. Dat doe je niet express en het staat natuurlijk wel in de papieren die je dient te lezen, maar er komt zoveel op je af, dat je zoiets gewoon over het hoofd ziet. Gelukkig liep dit goed voor jullie af.

Mij hebben ze ooit in Gran canaria met twee agenten vastgepakt omdat ik even bijdehand wou doen;, om zelf even een tas leeg te maken, zodat ze konden zien dat we echt geen schaar bij ons hadden.

Jammer genoeg haalden ze het babyschaartje uit de tas voor Kellen.

DAS EVEN PECH HEBBEN

Ik heb zeker een uur niet meer gepraat van WOEDE!!!!

Ja het zit in de familie!!

We blijven genieten van jullie avonturen!
    Ik moet alleen op allerlei andere computers kijken!

Onze is nog steeds kapot!

Groetjes en een knuffel van Kellen

• 12 April 2007 - 14:46

Simone:

Hallo Betty & Willem

Wat een verhaal, zeg!
    Fijn dat jullie er zijn, nu alleen nog genieten he?!
    Willem, hoe zit het met de kersenthee die je verstopt hebt,haha!
    Doeiiii,groetje Simone

• 12 April 2007 - 14:50

Marian:

Oh, oh, nou staat Willem dus 3 weken droog??????? Ja, appels meenemen is natuurlijk wel een doodzonde, goh, dat je het land nog in mocht. Ennuh, waarom werd je er de eerste keer uitgepikt?? Ze zagen zeker aan je gezicht dat je stiekum appels wilde smokkelen????
    Ik heb je gisteravond wel gemist met fitness, en natuurlijk de wekelijkse borrel.
    Groetjes aan Willempie enjullie mam.
    xxxxxxxxxMarian

• 12 April 2007 - 17:01

Joke (van Lith):

Och, als het allemaal zo soepeltjes verloopt beleef je ook niks!!! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en hebben jullie al veel mooie dingen gezien.
    Ik geniet met jullie mee en kijk al weer uit naar jullie volgende berichtje.
    liefs Joke en groetjes aan ma.

• 12 April 2007 - 17:23

Saskia:

Wat zonde van die drank!! Droog zul je er wel niet door staan maar erg zuur dat die douane mensen nu jouw absinth gaan drinken.
    Betty had je ook nog dingen uit de plane ergens verstopt in opdracht van Willem die alles wil verzamelen. Dan is het wel zweten als je eruit pikken. Advies van Leon altijd rustig blijven, niet verkleuren en zeer onnozel doen. Appels had onze Menno ook ooit bijzich en hij heeft toen ook zeer verbaasd gekeken dat ze uit zijn tas kwamen en is ook met de schrik vrijgekomen. Van de 220 dollar boete die je nu mis bent gelopen kun je weer lekker veel drank kopen.:)Ze drinken niet daar maar zuipen daar kom je nog wel achter. :P

• 12 April 2007 - 17:31

Marijke:

Spannend om jullie avonturen zo te volgen. En jullie maken het wel extra spannend. Liefs, Marijke

• 12 April 2007 - 18:48

Tineke Piet:

wat een trubbels allemaal tijdens jullie reis in het begin. Maar nu zal het echt genieten worden, wel jammer van die lekkere drankjes he! Leuk dat Jeroen er was en andere bekenden. Weer veel liefs DDen tot hoors en voor Joke Hou je taai!!! Daaaag!!!

• 12 April 2007 - 19:02

Marijke:

Hallo Betty en Willem,

Sjonge, sjonge jullie maken wel wat mee zeg, wat een gedoe op het vliegveld. Eng allemaal wel maar achteraf kun je er misschien om lachen. Laat je vakantie daardoor niet verpesten. Had trouwens ook nooit achter jullie gezocht hoor dat smokkelen...........Wij kijken steeds erg uit naar jullie mailtjes en wij wensen jullie een superleuke tijd toe in Australie.
    Kusjes Marijke Roeven

• 12 April 2007 - 20:06

Daniella:

leuk om jullie belevenissen te mogen volgen betty moeten ze ook altijd hebben.geniet ervan en tot horens

• 12 April 2007 - 20:58

Jan & Anke:

He jongens, zo spannend hoeft nou ook weer niet he!!! Ons pap zou dit allemaal helemaal niet hebben gewaardeerd !! Maar..je maakt wel wat mee.
    Geniet ze lieve mensjes.
    Dikke kus Anke (en van Jan, maar die zit nou bij Bremen-AZ)

• 12 April 2007 - 21:26

Karel En Trudie:

Ha Betty en Willem, niks lange saaie reis voor jullie, maar spannend en enerverend. Maar waarom die appeltjes voor de dorst als Willem al voor de dorst absinth had meegenomen? Wij kijken er niet vreemd van op, want Betty heeft bij uitstapjes altijd wel iets te smullen in haar tas zitten. Vanaf nu wordt het alleen nog maar genieten in Australie. Heel veel plezier!

• 13 April 2007 - 15:15

Roland :

He Willem en betty eindelijk de mail gevonden, ziet er prima uit al heel way meegemaakt. Geeft me je postadres dan stuur ik wat Kersen- Thee dat mag toch wel hoop ik?.

groeten aan allen Roland.

• 14 April 2007 - 21:44

Annemiek En Rien:

leuk jullie belevenissen te lezen. Hier prachtig weer! 27 gr en voor het eerst gesproeid naar zo'n droge periode.
    Nog heel veel plezier en voorzichtig met australische appels, groet rien en annemiek