Hoe ging het verder...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu Hoe ging het verder...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

Hoe ging het verder......

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

14 April 2007 | Australië, Sydney

Nog even terug van die appels.
Gelukkig heeeft dat de aandacht afgeleid, van de andere dingen die in de tas zaten. We hadden ongeveer het interrieur van een 777 en 747 in de tas. van kopjes bestekjes kommetjes headrest, en natuurlijk peperkoek voor een tante en drrop.....en natuurlijk kersenthee. Had die dame bijna van haar stokje gegaan om de dingen van haar geliefde singapore airlines.

Dus over geluk gesproken. Saskia johan een andere hofleverancier daar had ik al veel van Singapore airlinses spullen van gehad.

Maar verder............
Jeroen liet ons na de vliegreis ongeveer heel Sidney zijn. We waren erg vermoeid en dan in sneltreinvaart een prachtige stad zien, en dan ook links rijden. Dan denk je hij slaat naar rechts af , wordt je naar links gelanceerd. Het was prachtig. Fijn gedaan Jeroen. Aangekomen bij ons Hostel in een erg drukke Georgestreet.De ingang is aan de zijkant van het Hostel. Aangebeld en naar boven een lange houte trap, een chinees meisje hielp ons naar boven. en wees onze kamer.
Een grote kamer met 4 stapelbedden. 1 bezet door een jonge jongen bleek later.
Even de boel verkennen. Leuke gezellige keuken die uitloopt op een binnenplaats waar een enorme machine veel lawaai staat te maken. Ziet er schoon en gezellig uit. Ook hangen er bordjes met wat je mag en niet mag. bv binnen niet
roken en ook geen alcohol in het gebouw....
Ja doei.. Nadat we de sleutels hadden gekregen naar een winkeltje wat nog open was, ja hoor een flesje wiskey en een fles Lindemans wijn.
Lekker op de binnenplaats spulletjes in de tas en uit een theekopje een lekker drankje drinken. Zo kan het ook.
Na zoveel spannende dingen is dit wel om te lachen. S,achts niet goed geslapen, erg veel herie van de straat.. Georgestreet is een drukke doorvoer sraat door de straat richtin harborbridge.
We zitten tegen chinatown aan.
Veel mensen dachten dat we in kingcross zaten, een niet al te nette wijk. (roze buurt van Sidney)Nee we zitten aan een hele leuke straat midden in het centrum van Sidney vlakbij central station.
S'morgens naar Paddy,s markt geweest, precies naast de deur, een enorme overdekte markt drie lagen. Spreektaal 99 procent chinees.
Ontzettent leuk, ook na Singapore een leuke overgang. Temperatuur 27 graden dus Tshirtjes
Beetje bijgekomen, lekker gekookt en s,avonds een drankje gekocht en kennis gemaakt met ander mensen.
Dag 2 in het hostel, vroeg op want we gaan naar tante Joke, in Deewy beach, Mam zit daar ook .Een leuke bustrip die ons een indruk gaf van leuke stukken Sidney. Over de Harbor bridge door ontzettend druk verkeer. Over de HarborBridge deed het landschap ons denken aan Frankrijk Mergel wanden naast de weg. Subtropisch. Aangekomen stond Mam al bij de Bushalte.
En zijn we naar het Apartement gelopen van Tante Joke. Een prachtig gebouw en met veel groen veel bloemen. En er zaten kleine papegaaien in de bomen.We zijn ontzettend verwend die dag met lekker koffie en Vlaai , en ze had erg lekker gekookt. Haar flat is reuze Hollands, met en dik tafelkleed koffie kopjes rembrand schilderwerkjes Het melkmeisje Boertjes en boerinnetjes. Zoals het bij onze ouders ook is. Haar dochter Mary Jean was er ook met kleine dochterje Analize, wat een heel leuk kind is,3jaar oud en eentje om op te vreten
Ik had alle aandacht van haar, en ik vond dat wel leuk.
Nog rondgewandeld en Betty vond het allemaal erg geweldig, ze had tante Joke al lang niet gezien, dus het was een goed weerzien.Erg jammer is dat Oom Theo kortgeleden overleden is net als mijn schoonvader. De wonden zijn nog vers.
Ze woont kort bij de beach. wauw surfen op de golven, dat kan daar dus. Geweldig gezicht.Mary jean heeft ons na afloop fijn afgezet bij de hostel

We hebben veel foto;s gemaakt zo'n 400 maar het lukt ons nog niet om ze te plaatsen, wie weet raad?????

Een dag later. Geweldig geslapen, lekker geborreld uit theekopjes gisteravond en met andere mensen zitten praten.
Oordopjes in ging goed .

Vandaag naar het station geweest, om de reis naar Hay uit te pluizen, en de reis naar Jeroen. De bus gepakt en naar Harborbridge gereden. Een prachtige wandeling met een geweldig uitzicht,op de baai en het Operahouse en veel zon. Daarna teruggelopen naar het Hostel duurde zo,n dik uur, een mooie stad om door te lopen.
Zitten nu lekker uit te rusten in het internet kafee in Paddy,s market. Boven in het gebouw. Natuurlijk is dit van een chinees, waar net achter de bar een ruzie losbarste in heel hoog chinees er sneuvelde zowaar wat, grappig zo,n chinees ruzietje. We gaan nu terug naar onze theekopjes en morgen weer vroeg op.

Ton Graven gefeliciteerd met je verjaardag, wij zullen proosten met onze theekopjes.

groetjes Betty en Willem

• 14 April 2007 - 10:30

Gonnie:

Hallo, smokkelaars, stiekeme zupers hahaha

Ik heb met veel plezier en nog pijn in mijn kaakspieren van het lachen jullie
    verhaal zitten lezen
    Een ding is zeker als jullie straks weer
    thuis zijn dat jullie kunnen terug kijken
    op een mooie reis, met alles erop en eraan hihihi
    Ik wacht met smart op het volgende verhaal

Groetekûssssss Gonnie en René

• 14 April 2007 - 18:21

Marijke Roeven:

Hallo wereldreizigers,
    Ik kan mijn ogen niet geloven als ik al die verhalen lees van jullie. Wat een avontuur. Ik heb het idee (maar ik kan het mis hebben natuurlijk) dat jullie er erg van genieten. Hopelijk hebben jullie wel genoeg theekopjes want die heb je wel nodig voor al die lekkere "theesoorten". Ha, ha ik zie het glashelder voor me. Mooi span zijn jullie. Voor het mooie weer hadden jullie niet zo ver hoeven reizen. Het is hier vandaag 27 graden geworden. Dus ook hier is het genieten. Ben benieuwd naar jullie volgende spannende mail. Heel veel plezier nog en gauw tot schrijfs.
    Kusjes Marijke

• 15 April 2007 - 07:34

Ton En Ria:

Hoi,
    We zijn een beetje jaloers, lijkt mij zo gaaf om bij jullie te zijn, vooral blijven schrijven he, we volgen jullie op de voet.heel veel plezier nog. We lezen het wel.

• 15 April 2007 - 13:18

Jack En Ria:

Wij lezen dat jullie overal van genieten heerlijk toch. Maar pas op met een appeltje voor de dorst he Betty, dat kan ja anders duur komen te staan.
    Ga maar verder met jullie avontuur en wij genieten er ook van meer.
    groetjes van ons J&R

• 15 April 2007 - 18:20

Marianne:

Hartstikke leuk om jullie reis zo te volgen. Een geweldige ervaring lijkt me. Heel veel plezier nog. Ga nu zelf ook even een week er tussenuit.
    Groetjes, Marianne

• 15 April 2007 - 20:02

Geert & Anjo Kersten:

Willem & Betty,

Geweldig dat jullie volop genieten.
    We hopen dat alles naar wens blijft gaan.
    Leuk om familieleden na zo'n lange tijd weer te ontmoeten.
    Nogmaals succes, we blijven jullie op de voet volgen.

Groetjes.

Anjo, Geert, Kids en Doggy.

• 16 April 2007 - 07:24

Tineke Piet:

wat een leuk verslag van jullie belevenissen!! We zien dat jullie het heel fijn hebben met veel verschillende avonturen. Hoe dat met de foto's moet zou ik niet kunnen zeggen, daar zijn anderen voor....! Vrijdag komen Riekie en Frans en die zullen we alles ook laten beleven via jullie geweldig verslag. Heel veel hartelijke groeten ook aan Jeroen en natuurlijk ons Joke. Liefs Tineke en Piet

• 16 April 2007 - 13:37

MarcelH:

Geweldig zeg!
    Ik vind het fantastisch hoe jullie een site in leven houden tijdens jullie expeditie.
    Voorzien van foto's en al!
    Als jullie terug zijn moeten jullie mij vertellen hoe het een en ander werkt, want zoals jullie weten heb ik achter het toetsenbord nog immer twee linker handen.
    Iedereen de groeten daar!
    Willem, Betty, Mam Joke en alle andere mensen in de buurt!
    en een knuffel van Kellen!

Tot later!
    MarcelH

• 16 April 2007 - 16:28

Joke (vL):

Sjonge jonge, wat een programma!!! En al zoveel gezien. Ik hoop dat iemand weet hoe je de foto's er op zet, het is Betty in Nederland 1x gelukt.....Het is hier ook heel warm, nog 1 dag en dan is het gedaan. We weten dus hoe 27 gr voelt.
    Nou, ik kijk weer uit naar het volgende berichtje, liefs Joke en de groetjes van Minard.

• 16 April 2007 - 17:13

Janneke En Rob:

haaaaai (schoon)ouders!!

jullie maken nog wat mee zeg!! geen idee waar jullie de tijd vandaan halen om ook nog verslag te maken voor de thuis blijvers. wel errug leuk :-)
    benieuwd naar het vervolg! :-)

liefs janneke en rob

• 16 April 2007 - 20:34

Miranda:

Heel erg leuk om mee te mogen genieten.
    Vergeet niet zelf te genieten.

Leuk om via maps de bovenkant van jullie hostel te kunnen zie.
    Ik dacht dat jullie brave burgers waren?

• 19 April 2007 - 15:54

Ton Graven:

Dank voor de felicitatie!

Leuk om jullie zo te volgen.
    Nadeel is dat als je thuis bent niets, uhum, te vertellen hebt???

Groetjes Ton, Ria, Iris en Lore