zondag 15april Naar Jeroen and Jan and Kids - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu zondag 15april Naar Jeroen and Jan and Kids - Reisverslag uit Sydney, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

zondag 15april Naar Jeroen and Jan and Kids

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

17 April 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, daar zijn wij weer!
En wij hebben weer prima dagen gehad.
Zaterdag s,morgens met mam naar Jeroen Stein gegaan.
Eerst met mam afgesproken op het cenrall onder de grote klok , maar haar gevonden bij de bussen, helemaal niet erg. Tickets gekocht. Fijne warme dag, en naar schofields gereden met de trein.leuk zo,n australische trein. Voor Ron Wens allerlei platen geschoten van Australische treinen. Ging goed metde nieuwe lens die we in Singapore hadden gekocht (weten alleen nog niet wat die allemaal kan) Live is a risk oke. Ga nu ook al in het engels denken. Dat gaat snel echt!! Leuk titje door de subburd van Sydney naar het plaatje Quakershill.
Leuk pitoresk aussie village, near de police station. Met Jeroen afgesproken dat hij ons op zal halen.(Jeroen als ik fouten maak reageer dan even, je kent de namen) Ja hoor daar komt jeroen in zijn formidabele 3liter Toyota v 6 ( voor de liefhebbers) Naar zijn huis gereden. Hij woont geweldig in schofields. Allemaal hele mooie lage huisjes leuke kleuren en planten. Palmbomen!!!! en papegaaien.
Je gelooft het niet als je het niet zelf hebt gezien. We werden verwelkomd door Jan zijn vrouw, een echte schat en zijn two lovely kids, echte leuke kinderen, die het leuk vonden dat we er waren ze heten Melissa en Mitchel Jan kent Holland omdat zij er een paar jaar heeft gewoond, ze is van geboorte nw zeeland.
We werden geweldig verwent gezellige lunch met gegrilde chickenrols Kebad etc. Gelukkig weet Jeroen meer van computerprograms af dan wij. En heeft het foto probleem opgelost. Nu kunnen we verder met onxe expeditie naar
geboorte gronden van Betty.
Eind van de middag komt er een front vanuit de Blue mountains. De skyline van de bergen zijn vanuit schofields goed zichtbaar. Jeroen wil ons nog even rondrijden ( dat werd meer dan 3 uur )
wat wij erg leuk vonden. Afscheid nemen van Jan en de kinderen vonden we even moeilijk omdat we ze erg leuk en aardig vinden.(woonden ze maar bij ons in de buurt) Naar de Blue Mountains onderweg veel regen en onweer, maar adembenemend.
Wat een hoogtes en leuke dorpjes en vieuws onderweg. We gaan samen nog een expeditie doen by train and gide om de three sisters te zien. Jeroen is erg geduldig en laat ons echt een indruk krijgen van de omgeving. Nu gaan we afdalen naar Sydney. Jeroen vind het leuk om zijn werk office en Bedrijf te laten zien in silverwater.Duurde even voor we erzijn. Jeroen werktin een bedrijf samen met nog een Nederlander. Zij doen in telefoonsystems.
Erg indrukwekkend.Leuk om te zien dat Jeroen het goed naar zijn zin heeft.
Jeroen bied aan om het Olympisch dorp even te zien, dat is niet zo ver van ons Hostel vandan. Hoeven we niet met de trein terug.
Geweldig complex van Gebouwen. drinken coffee en een bessen cake.
echt aussie.
Nog over de amndere brug gereden dan de Harborbridge. Geweldig die skyline van Sydney en an passant zagen we ook de autovoorraad beneden ons in de terminal van autoimport. Duizenden.
Laat maar voldaan terug bij ons hostel Jeroen zette ons precies voor de deur af. Hij brengt mam nog naar Deewhy beach Moet hij weer over de bridge, en dan nog40 km naar schoffields. Bedankt Jeroen, het was great!!!kisses voor Jan en Mitchel en Melissa.

En dan de theekopjes maar eens even gepakt naar de buitenplaats en nog even lekker gezeten en alles proberen te verwerken. Mensen wat een indrukken vandaag.

• 17 April 2007 - 09:11

Saskia:

:) Wat een mooi verslag weer.Ik lees over jullie prachtige ervaringen helaas hebben jullie te weinig uren in een dag. Fijn dat we nu een paar foto's kunnen zien. Betty laat Willem ook mooie foto van jou maken.
    Hier is het nog steeds lekker weer iets koeler dan gisteren maar prima fiets of skeelerweer. Veel bloemen en struiken in bloei. Onze tuin is echt een plaatje. We hebben geen papegaaien en palmbomen in de tuin. Veel plezier op jullie verdere vakantie en elke avond weer ff de theekopjes vullen met..... Dooeeeiii

• 17 April 2007 - 09:25

Jeroen, Jan & Kids:

Betty, Willem & tante Joke.

Het was erg leuk jullie effe op bezoek te hebben hoor ! Wij hebben er allen van genoten.
    Sorry voor de vertraging tijdens de afdaling van 'de mountains', maar ja; dan zie je wat er gebeurd als de Sydney siders terugkeren van een leuk weekendje uit . . .
    Willem; m'n collega heeft de Qantas geschiedenis poster opgeoffered. Die krijg je nog wel. Ik had hem over de ervaring bij de Richmond Airbase verteldt.

Groetjes,
    Jan, Jeroen, Melissa, Mitchell & een dikke lik van Jacko

• 17 April 2007 - 10:52

Marijke Roeven:

Hallo Betty en Wil,

Jullie zijn volgens mij al helemaal ingeburgerd in het Australische leven. Geweldig dat jullie er zo van genieten.
    Verder is hier alles prima. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Marijke

• 19 April 2007 - 21:09

Lieke:

Hoi Betty & Willem!
    Erg leuk om jullie te volgen, ik ben stiekem wel een beetje jarloers op jullie... Groetjes Lieke