Zwemmen in Dee-Why - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu Zwemmen in Dee-Why - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

Zwemmen in Dee-Why

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

20 April 2007 | Australië, Dee Why

Hallo allemaal.
Hoi om 8.00 uur opgestaan, omdat we naar Dee-Why willen, een grote baai naast Manly en palmbeach. Maar eerst ontbijten.
Culinair hoogtepunt van de ochtend...De peanutbutter op. Had ik nu net zin in .
Goed met de bus naar Dee-Why, we zitten in centrall Sidney naast chinatown(vandaar die miljoen chinezen) een erg leuke buurt, met heel veel restaurantjes.
We waren al eerder in Dee-Why. Betty,s moeder verblijft daar bij tante joke Claassens. Leuk om hen even de stuipen op het lijf te jagen. Dee-Why goed uitgestapt. Even een koffie voor take away(is goedkoper)en de winkwel straat ingelopen, het is net Amerika hier. Winkels erg leuk. Iedereen is hier zo relaxed, of zijn wij dat . Ik denk het wel beiden. We zijn zeer ontpannen Even bij tante joke binnengelopen, die moest naar een afspraak in het ziekenhuis. Mam ging mee. Geen tijd voor koffie dus. WE hadden de koffiebekers nog in de hand. Kregen nog mandarijnen mee. Zagen weer papegaaien in de boom. Witte kakatoes.
Naar het strand gelopen. Dee-Why is een baai zoals iedere badplaats hier. Enorme golven en wordt verwoed gesurfd. Lopen nog even een surfwinkel binnen,maken een praatje over Guus Hiddink Johan Cruyf en Neeskens. Om te lachen . Naar de beach. Lopen een heel eind de baai in en gaan lekker zwemmen. Geweldig die golven, we gaan daarna lekker op het strand zitten en genieten van de zon. Die houdt het voor gezien na een uur(maar we gloeien toch al met onze witte huid). En krijgen het koud. Dus maar geen surfplank huren vandaag. Ziet er ook erg speedy uit met erg jonge kinderen erop en erg lenig Veel meisjes valt mij op.
We gaan lekker de baai uitlopen. achter in gaat het heel hoog. Dat zien we ook om ons heen hoge rotsmassieven op het einde van de baai, geweldige uitzichten.

Terug naar Sidney spreken we af. Nog even langs tante Joke gelopen(ligt op de zelfde weg) en lopen naar de bus. We hebben honger en lopen een restaurantje voor een take away binnen. Bestellen 2 bacon and eggs rolls. Dat is zo lekker. Hebben we voor het eerst gegeten in Calala beach Uitgebakken bacon en eggs tussen een broodje. Lekker vet en zout ook. Maar we eten op dit ogenblik de hele week bijna geen vlees. Koken nu veel vegetarisch, omdat het makkelijker is in de hostel. Koken in 20 minuten ons maaltje bij elkaar. Dus het mag ook wel een keer.
Terug in Sidney stappen we uit in Wynyard Geweldig druk en het wordt donker. Lopen naar de Botanic garden, en slaan af naar het Operahouse en de ferry,s (die gaan naar de overkant)
Bij de ferry,s is het hartstikke mooi, de skyline van Sidney in je rug. Het lijkt echt wel New York, zoveel wolken krabbers. Heel veel toeristen maar erg gezellig. Maken veel foto's .Zien vanaf Operahouse de Botanic garden. En erboven vliegen Vleermuizen groter dan kraaien ze zweven en fladderen niet. Hadden ze al eerder deze week opgemerkt, bij Hyde Park.
Daarna naar de Hostel gelopen, de stad enorm heet tussen de gebouwen.
Nog even langs de sherrychinees om wijn en sherry te halen. Hoeven niet eens te zoeken, gek he. Waren helemaal kapot.
Hebben kilomers gelopen vandaag, en geen zin meer om veel te schrijven(doe ik nu) Konden het niet laten om toch wel even de reacties te gaan lezen (na het douchen)Het is zo leuk om te zien dat mensen op ons reageren, wordt je wel warm van aan het eind van de wereld.

Marjan t E Leuk dat je even hebt geschreven ik wens je veel succes met de studie, je hebt het druk,doe alle Olmers de groeten, zeg maar dat ik na alle drukte toch heel snel ontspannen was.
Het batterijtje is goed aan het opladen.

Marian H. Fijn dat jij het ook leuk hebt gehad in de Ardennen met de groep. Leuk dat Joost nu een nieuwe kamer heeft!!

Jokev L
Heel veel plezier met je vriendinnen op Ameland, zal wel net zo genieten zijn als wij hier doen!

Janneke, fijn dat je de baan kunt krijgen, hoop dat het contract ook naar je zin is, we nemen nog contact op met jou knuffel voor jou en Rob.

Ivo we hebben veel mooie trucks gezien, morgen komen de foto's, liefs Willem en Betty

  • 20 April 2007 - 12:54

    Wilma:

    Zo, na een heftige week eindelijk even de rust om wat te schrijven. Het is elke dag weer spannend of er weer nieuws is van jullie. Vind het heel leuk om te lezen wat je nu weer hebt meegemaakt. Vooral omdat ik veel dingen natuurlijk herken. Zoals de wandeling door de straat naar Tante Joke. Ik zie de winkels voor me en het appartement. En ndan de weg van haar naar het strand. Jullie zijn heerlijk actief hoor.
    Hier is alles uitstekend. Rokie is dinsdag thuisgekomen uit Chicago. Nou moeders natuurlijk hartstikke gelukkig. We hebben een paar gezellige dagen samen gehad. Woensdag lekker samen wezen golfen. Hij kan het echt heel erg goed, leuk is dat. Hij is gisteren voor een paar dagen naar Eindhoven gegaan om al zijn vrienden weer te zien. Loes komt straks thuis na 3 weken. Ze is nu klaar voor dit studiejaar op school. Volgende week gaat ze naar Berlijn met school en daarna stage lopen tot de vakantie. Zondag hebben we iedereen gezellig nog even thuis. Zijn jullie trouwens al eens met de ferry weg geweest? Dat vond ik zo leuk, je kijkt dan heel anders naar Sydney. Maandag gaan jullie naar Hay hé.
    Ben heel benieuwd hoe het daar zal zijn. In elk geval maar weer veel plezier gewenst. Doe de groeten aan mam.
    Veel liefs van Wilma

  • 20 April 2007 - 15:47

    Ilse:

    "Doe alle Olmers de groeten, zeg maar dat ik na alle drukte toch heel snel ontspannen was."
    Dus als ik het goed begrijp Willem, raad je ons allemaal zo'n trip naar Australie aan! Haha!
    Nou, lijkt me geweldig hoor! Als ik de foto's zie en ik lees hoe jullie je daar vermaken, dan krijg ik ook spontaan zin om er lekker ff tussenuit te gaan.
    Nog heel veel plezier en ik ben al benieuwd naar de volgende editie foto's + verhaal!
    Groetjes, Ilse (de Olm)

  • 20 April 2007 - 18:06

    Marijke Roeven:

    Hallo allemaal,
    Daar was ik weer. Leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Ik heb zo het idee dat jullie al aardig ingeburgerd zijn. Jullie komen toch nog wel terug???????????????? Dat aanpassen gaat jullie in elk geval heel goed af.
    En wij maar werken.........wat zijn we zielig. Hebben gelukkig hier ook prachtig weer. Wel wat minder warm dan vorige week maar 29 graden is nou ook niet echt lekker half april. Nu is het zo rond de 16 tot 18 graden en volop zon.
    Wellicht hebben jullie het zonnetje hier naar toe geblazen.
    Nog veel plezier daar en ik ben benieuwd naar jullie volgend avontuur.
    Groetjes en veel liefs van Marijke

  • 20 April 2007 - 19:52

    Floris En Joke:

    Hoi Betty en Willem en Mevr.van Tienen,
    Leuk jullie een berichtje te verzenden uit het Meijelse.We vinden het fantastisch wat jullie allemaal meemaken.We kunnen het allemaal goed volgen.Wij zijn al weer een week thuis uit Rome en stonden midden op het plein tijdens de paasmis en hebben aan een groeps audientie meegedaan en op anderhalve meter reed de Paus met zijn mobiel voorbij ons.Daar heb ik een foto van.Nou hebben we weer voldoende gekletst.Genieten jullie nu maar weer verder van Australie.Groeten Joke en Floris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Betty en Willem

Nadat ik 50 jaar geleden in Hay ( Australie) ben geboren, ga ik samen met mijn man Willem en mijn moeder Joke terug om te kijken en te voelen waar ik geboren ben. Wie zin heeft om ons avontuur mee te beleven kan aanklikken op de site. Ik hoop dat wij een fijne tijd krijgen met veel mooie momenten en fijne en nieuwe mensen om ons heen. Kortom een reis om niet meer te vergeten.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 24858

Voorgaande reizen:

08 April 2007 - 01 Mei 2007

Mijn eerste reis

11 April 2018 - 30 November -0001

Na 11 jaar weer terug naar Australie

Landen bezocht: