Blue Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Betty en Willem Hölscher - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Betty en Willem

Blijf op de hoogte en volg Betty en Willem

21 April 2007 | Australië, Blue Mountains

Ha allemaal
Vanmorgen heeeel vroeg, om 6.30 stonden we al weer onder de douche omdat we om 7.20 uur met een bus naar de Blue Mountains zouden gaan. Via ons hostel konden we een dagtrip reserveren voor 60 dollar p.p. incl. lunch, dus wij waren dik tevreden ( voor diegene die het niet weten 1 dollar is ongeveer 60 eurocent).
Om 7.40 kwam een kleine 20 persoons coaster bus ons ophalen, we waren met 6 personen , dus alle aandacht voor ons. Terwijl we over Paramata en Richmond reden. Daarna werd het vooor ons bekende weg omdat Jeroen ons al had rondgereden door de Blue Mountains. Nu was het weer super.
Het was warm en lekker weer . Het wordt hier echt herfst, de bomen zijn gekleurd en de blaadjes vallen op de grond, alleen is het nog lekker warm, zoals bij ons in de zomer.We kleuren steeds mooier rood en bruin. We stoppen eerst bij het Nationaal park waar we voor de eerste keer Kangaroes zagen, 3 grote en enkele kleine.Je zag dat ze gewend waren aan mensen. er waren nog meer mensen maar ze bleven rustig gras eten dat lekker nat was van de dauw, ook witte kakatoes vlogen er rond.
Onderweg heb ik veel foto's g4maakt van allerlei verschillende trucks, Ivo zou zijn ogen utkijken, van die prachtige glimmende mooi Amerikaanse vrachtwagens, Macks, peterbilds..
Aangekomen in Leura werd het steeds drukker,daarna naar Echopoint waar we eindelijk de Three Sisters zagen, overweldigend!!!.
BVoor de eerste keer een aboriginal gezien, welketegen betaling met mensen op de foto ging.
Daarna een lunch, beef pie ( bladerdeeg met een beef, tomatensaus) super lekker en salade .
We werden weer naar een anderuitkijk punt gebracht , waar de kabelbaan en de rail train op uit kwamen.Wij, Willem een man uit India en ik liepen met ons drieen naar beneden, ook het stel uit Amerika liep mee.
Prachtige wandeling naar beneden. Daarna zijn we met een rail train naar boven gegaan over een helling van 55 procent, dus erg spannend !!!
Daarna gingen we moe maar erg voldaan weer met ons busje naar Sidney, wij met ons zessen lekker slapend en zeer stil.
We vielen doodmoe om 17.00 uur op ons bed en werden 2 uren later wakker, waarna we weer naar ons internet cafe gingen en natuurlijk daarna weer aan ons bekende kopje thee, ondertussen nog nakletsen met onze Duites, zweedse Svenga, welke vandaag weer terug ging naar Duitsland via Canberra . Jammer we zullen haar gezellige geklets missen.

Rokie, fijn dat je weer thuis bent, vooral Wilma zal het fijn vinden dat ze je weer lekker kan vertroetelen!!.

Floris en Joke, fijn dat jullie reis naar Rome zo goed is geweest.

Hoi Ilse ja hoor ik gun jullie allemaal zo,n vakantie. Iets voor in de CAO???
Marjan schreef ook al, je zakt op deze manier erg snel in de vakantie, komt ook dat we eerst erg moe waren van het vliegen en veel te weinig slaap.
Kisses for all Doei

Betty en Willem

• 21 April 2007 - 09:49

Ton En Ria:

jullie komen toch nog wel terug he?
    Wat een reis, we volgen jullie iedere dag.Hier alles goed plantjes zijn al meter hoog. groetjes van ons allemaal.

• 29 April 2007 - 08:32

Marcel En Kellen H:

Prachtige uitzichten hoor. Kellen vindt de kangaroes heel interesant.
    Heel veel plezier verder!
    Groeten van Christine, Marcel en Kellen Hölscher

Betty en Willem

Nadat ik 50 jaar geleden in Hay ( Australie) ben geboren, ga ik samen met mijn man Willem en mijn moeder Joke terug om te kijken en te voelen waar ik geboren ben. Wie zin heeft om ons avontuur mee te beleven kan aanklikken op de site. Ik hoop dat wij een fijne tijd krijgen met veel mooie momenten en fijne en nieuwe mensen om ons heen. Kortom een reis om niet meer te vergeten.